logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 ORGANY WŁADZY
plus Prezydent Miasta
plus Rada Miasta
 PRAWO
minus Uchwały
minus Protokoły Rady Miasta Opola
plus Budżet
plus Zarządzenia
plus Podatki i opłaty lokalne
minus Rejestry aktów prawa miejscowego
minus Dzienniki Ustaw i Monitory Polskie
 WYBORY
plus Samorząd terytorialny - 2006
plus Parlament Europejski - 2009
plus Samorząd terytorialny - 2010
minus Sejm i Senat RP - 2011
plus Parlament Europejski 2014
plus Samorząd terytorialny - 2014
plus Wybory na Prezydenta RP - 2015
plus WYBORY DO RAD DZIELNIC 2015
 URZĄD MIASTA OPOLA
minus Dane podstawowe
minus Przedmiot działalności
plus Organizacja Urzędu
minus Spis telefonów Urzędu Miasta
minus Struktura Urzędu Miasta Opola - Dane teleadresowe
minus Urząd Stanu Cywilnego
plus Jednostki podległe
plus Wydział Kontroli Wewnętrznej
plus Analiza dot. skarg i wniosków
plus Biuro Urbanistyczne - Planowanie Przestrzenne
minus Wydział Spraw Obywatelskich
minus ISPA
minus Miejski Rzecznik Konsumentów
minus Wydział Administracyjno - Gospodarczy
minus Wydział Komunikacji
plus Wydział Inwestycji Miejskich
 INNE
plus Spółki prawa handlowego
minus Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
plus Instrukcja obsługi biuletynu
minus Redakcja Biuletynu
plus Oświadczenia majątkowe
minus Inicjatywa uchwałodawcza
plus System informacji o środowisku
plus Oceny jednostek miejskich
plus Ogłoszenia o wolnych etatach w Urzędzie Miasta
plus Zawiadomienia
minus Elektroniczna Skrzynka Podawcza
plus Organizacje pozarządowe
plus Rejestry
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Zapytania ofertowe
plus Dialog techniczny
minus Dostęp do Informacji Publicznej
minus Strategia rozwoju Opola w latach 2012-2020
plus Ogłoszenia o wolnych etatach w miejskich jednostkach organizacyjnych
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 OBWIESZCZENIE o przystąpieniu do opracowania Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Opolskiej
 Informacje
plus Zarządzenia
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


URZĄD MIASTA OPOLA > Miejski Rzecznik Konsumentów

BIURO MIEJSKIEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW

 

1. Miejski Rzecznik Konsumentów w Opolu

 

                                                                          

                                                       Urszula Leśkiewicz

 

2. Samodzielny Referent                 Marek Trejda

------------------------------ 

Adres do korespondencji : 45-015 Opole, Rynek - Ratusz

Od 1.02.2013 r. siedziba Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów:

Opole, ul. Budowlanych 4, pokój nr 14 (I piętro)
telefon  077 / 44-35-770, 44-35-771 (fax)

e-mail: mrk@um.opole.pl 

UWAGA!

Przyjmowanie konsumentów w celu udzielenia porady lub pomocy prawnej odbywa się w   następujące dni i godziny:

Poniedziałek, Środa, Piątek :  8.00 - 15.00


W zakresie reklamacji towarów i usług (poza usługami finansowymi, ubezpieczeniowymi) pomocy prawnej konsumentom udziela także Opolski Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu, ul. 1 Maja 1, II piętro, pok. 23, 
 tel. 77 / 4545089, 4545088

Rzecznik nie udziela pomocy prawnej podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą  lub zawodową  albowiem za konsumenta uważa się osobę fizyczną, która nabywa od przedsiębiorcy towar lub usługę ale w celu niezwiązanym z  jej działalnością gospodarczą lub zawodową .

Zadania oraz uprawnienia Rzecznika:

  • Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów

  • Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów

  • Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów

  • Współdziałanie z właściwym miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi

  • Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych

Uwaga!

Właściwość miejscowa rzecznika :

Z uwagi na fakt, iż Miasto Opole jest miastem na prawach powiatu -realizując zadanie powiatu jakim jest "ochrona konsumentów" - Rzecznik  udziela porad prawnych jedynie mieszkańcom Miasta Opola.

Uwaga! Odpowiedzi na pytania wpływające drogą poczty elektronicznej będą udzielane jedynie w przypadku gdy nadawca wiadomości podał swój adres zamieszkania  na terenie Miasta Opola.       

Na posiedzeniu w dniu 5 września 2011 r. Krajowa Rada Rzeczników Konsumentów podjęła uchwałę nr 1/2011 o treści: „Członkowie Rady przyjmują zasadę, że Rzecznicy Konsumentów podejmują działania na rzecz konsumentów zamieszkujących w mieście bądź powiecie, który jest miejscem działania rzecznika. Przy podejmowaniu decyzji o interwencji w sprawie konsumenta Rzecznik bierze pod uwagę miejsce zamieszkania konsumenta a nie jego miejsce zameldowania”. Stanowisko wyrażone w ww. uchwale podzielił Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w piśmie z dnia 9 grudnia 2011 r..

Za mieszkańca powiatu / miasta na prawach powiatu uważana jest osoba fizyczna przebywająca na terytorium powiatu / miasta na prawach powiatu z zamiarem stałego pobytu.

Stanowisko takie prezentowane jest zarówno w orzecznictwie, jak i w doktrynie.

Nadto zameldowanie na pobyt stały powinno być traktowane jedynie jako jeden z dowodów wskazujących na przebywanie danej osoby na terenie powiatu/ miasta na prawach powiatu  z  zamiarem stałego pobytu.

Konsumenci zamieszkujący na terenie innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników funkcjonujących w Starostwach Powiatowych właściwych  ze względu  na miejsce zamieszkania konsumentów bez względu na miejsce zawarcia umowy.

 

PYTANIA  I  ODPOWIEDZI      

AKTUALNOŚCI  UOKiK

BEZPŁATNA  INFOLINIA  KONSUMENCKA

JAK SKUTECZNIE ZŁOŻYĆ REKLAMACJĘ TOWARU 

WZORY PISM i UMÓW

WYBRANE AKTY PRAWNE dot. ochrony konsumentów

PORADY  

SEZONOWE WYPRZEDAŻE

Użyteczne linki:

  1. Wykaz rzeczników konsumentów w woj. opolskim

  2. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów http://www.uokik.gov.pl

  3. Federacja Konsumentów  http://www.federacja-konsumentow.org.pl

  4. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich  http://www.skp.pl

  5. Rzecznik Ubezpieczonych http://www.rzu.gov.pl

  6. Rzecznik Praw Obywatelskich http://www.brpo.gov.pl

  7. Rzecznik Odbiorców Paliw i Energii http://www.ure.gov.pl

  8. Urząd Komunikacji Elektronicznej http://www.uke.gov.pl

  9. Arbiter Bankowy http://www.zbp.pl

  10. Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej http://www.giih.gov.pl

  11. Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Opolu http://www.opole.wiih.gov.pl

 

Załączniki do pobrania: 2005-10-05 14:16:52 - Wykaz rzeczników konsumentów w woj. opolskim (46.50 kB)

Ilość odwiedzin: 105684
Nazwa dokumentu: Miejski Rzecznik Konsumentów
Osoba, która wytworzyła informację: Grzegorz Mroczek
Osoba, która odpowiada za treść: Urszula Leśkiewicz
Osoba, która wprowadzała dane: Urszula Leśkiewicz
Data wytworzenia informacji: 2004-10-19 12:44:28
Data udostępnienia informacji: 2004-10-19 12:44:28
Data ostatniej aktualizacji: 2013-07-25 17:29:43

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner