Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Opole, 05.08.2024 r.

OŚR.6220.73.2024.AS

ZAWIADOMIENIE

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

Na podstawie art. 9, 10 § 1, 36 § 1 i 2, art. 49, 61 § 1 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej Kpa, w związku z art. 73 ust. 1 oraz 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) zwanej dalej ooś, Prezydent Miasta Opola zawiadamiam strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa do 8 farm fotowoltaicznych  o łącznej mocy do 8 MW wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną  na działkach o nr ewid. 98, 96, 99, 100 w obrębie Wrzoski w mieście Opole”,

Postępowanie zostało wszczęte na wniosek PVE 280 sp. z o.o., ul. J.K. Chodkiewicza 7 lok. 1C, 85-065 Bydgoszcz (pismo z dnia 18.06.2024 r.; data wpływy do tut. organu 24.06.2024 r. uzupełnione pismem z dnia 01.08.2024 r.).

Przedsięwzięcie wnioskodawca zakwalifikował do kategorii przedsięwzięć, o których mowa w art. 71 ust. 2 pkt 2 ooś, tj. mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 54a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2019 r., poz. 1839 ze zm.) – zabudowa systemami fotowoltaicznymi o powierzchni wyznaczanej po obrysie zewnętrznych skrajnych modułów paneli nie mniejszej niż 2 ha z wyłączeniem zabudowy systemami fotowoltaicznymi lokalizowanej na dachach i elewacjach obiektów budowlanych.

Ponadto tut. organ informuje o:

  • konieczności wezwania wnioskodawcy do uzupełnienia danych, m.in. w zakresie parametrów przedsięwzięcia i jego oddziaływania na środowisko;
  • braku możliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym w art. 35 § 3 Kpa (sprawa szczególnie skomplikowana), ze względu na konieczność uzupełnienia przedłożonej dokumentacji przez wnioskodawcę, jak również uzyskanie opinii bądź uzgodnień organów współdziałających (po uzupełnieniu dokumentacji).

         Nowy termin załatwienia sprawy ustala się do dnia 30.09.2024 r.

        Ostateczny termin wydania decyzji, w chwili obecnej, nie jest możliwy do dokładnego   określenia.

  • prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania (również po jego zakończeniu), możliwości wglądu w akta prowadzonej sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów (w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu) oraz wypowiedzenia się co do zebranych materiałów, dowodów i zgłoszonych żądań (art. 73 Kpa).

Stronami postępowania w przedmiotowej sprawie jest wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości (własność, współwłasność, użytkowanie, służebność, zastaw, hipoteka, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, użytkowanie wieczyste), znajdujące się w zasięgu 100 m od granic terenu planowanego przedsięwzięcia, tj. w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, tj..

Zgodnie z art. 74 ust. 3a ooś liczba stron przedmiotowego postępowania przekracza 10, w związku z tym, zgodnie z art. 74 ust. 3 ooś stosuje się art. 49 Kpa.

Z dokumentacją w przedmiotowej sprawie, zainteresowane strony, mogą zapoznać się w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opole, Pl. Wolności 7-8, 45-018 Opole, pok. 317 (tel. 77 45 11 819, adres elektroniczny; osr@um.opole.pl, anna.sydor@um.opole.pl).

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne jego obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej (art. 49 § 2 Kpa).

 

Data publicznego obwieszczenia: 07.08.2024 r.

 

z up. Prezydenta Miasta
Monika Czech-Tańczuk
Naczelnik Wydziału
Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Informacja:

Zgodnie z art. 35 § 3 i 5, 36 § 1 i 2, 37 § 1 - 6 i art. 49 Kpa:

  • załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania;
  • do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynność, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu;
  • o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia; ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu;
  • stronie postępowania służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
    • nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność),
    • postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

Ponaglenie winno zawierać uzasadnienie. Wnosi się je do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie;

  • w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 42
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa dokumentu: zawiadomienie o wszczęciu i przedłużeniu postępowania w sprawie wydania decyzji dla planowanego przedsięwzięcia związanego z budową do 8 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy do 8 mw wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach o nr ewid. 98, 96, 99, 100 w obrębie wrzoski w mieście opole
Skrócony opis: ZAWIADOMIENIEPREZYDENTA MIASTA OPOLANa podstawie art. 9, 10 § 1, 36 § 1 i 2, art. 49, 61 § 1 i 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej Kpa, w związku z art. 73 ust. 1 oraz 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) zwanej dalej o
Osoba, która wytworzyła informację: Anna Sydor
Osoba, która udostępnia informację: Anna Sydor
Data wytworzenia informacji: 07.08.2024 12:13:34
Data udostępnienia informacji: 07.08.2024 12:14:18
Data ostatniej aktualizacji: 07.08.2024 12:23:26
Rejestr zmian