Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Opole, 13.03.2023r.

OŚR.6131.115.2022.MD

 OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

o wszczęciu postępowania administracyjnego

 Zgodnie z art. 61 § 4 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 916 ze zm.) – cyt. dalej jako Kpa, w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 2000 ze zm.)

zawiadamiam

że w dniu 17.02.2023r. na wniosek Spółdzielni Mieszkaniowej w Opolu zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie zmiany decyzji Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.6131.535.2022.DS z dnia 30.12.2022r., w zakresie zmiany gatunku drzewa nasadzeń zastępczych. Wniosek wraz z dokumentacją znajduje się do wglądu w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola ul. Krawiecka 13, pok. 108, w godz. pracy Urzędu, tj. poniedziałek, wtorek, środa 07.30-15.30, czwartek 07.30- 17.00 oraz w piątek 7.30-14.00.

Spółdzielnia Mieszkaniowa w Opolu z siedzibą w Opolu przy ul. Sosnkowskiego 40-42 pismem nr EAI/599/2023 z dnia 16.02.2023r. (data wpływu 17.02.2023r.) zwróciła się o zmianę decyzji zezwalającej na usunięcie drzewa w zakresie gatunku nasadzeń zastępczych. Wniosek uzasadniono brakiem dostępności materiału szkółkarskiego, wcześniej zadeklarowanego gatunku migdałek trójklapowy.

Zgodnie z art. 155 Kpa, decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być w każdym czasie za zgodą strony uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji
i przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony.

W analizowanym przypadku Prezydent Miasta Opola przychylił się do wniosku Spółdzielni uznając, że zmiana w zakresie gatunku nasadzeń nie narusza zasad kompensacji przyrodniczej (ilość nasadzeń pozostaje niezmieniona). Ponadto zmiana decyzji w żądanym zakresie jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa oraz przemawia za nią słuszny interes strony, która nie może wykonać nasadzeń, stosując zadeklarowany wcześniej gatunek drzewa.

W związku z powyższym proszę o wniesienie ewentualnych uwag w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie zostanie uznany za akceptację rozstrzygnięcia, skutkującego wydaniem decyzji zmieniającej decyzję nr OŚR.6131.535.2022.DS z dnia 30.12.2022r., w zakresie zmiany gatunku drzewa nasadzeń zastępczych na klon zwyczajny odmiany Globosum.

Zgodnie z art. 36 § 1 zawiadamiam, że wniosek  w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie ww. drzewa nie może zostać załatwiony w terminie określonym w art. 35 Kpa. Przyczyną zwłoki jest konieczność zapewnienia stronom czynnego udziału w postępowaniu oraz zachowanie terminów wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu poprzez obwieszczenie, zgodnie z art. 49 Kpa. Wskazuje się nowy termin rozpatrzenia sprawy do dnia 30.04.2023r. Uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 37 § 1 Kpa., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

Niniejsze obwieszczenie zostaje publicznie ogłoszone w dniu 14.03.2023r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole .

Zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 29.03.2023r.

z up. Prezydenta Miasta

Alicja Puchowska

Kierownik Referatu  Ochrony Zasobów

Naturalnych i Edukacji Ekologicznej

w  Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 127
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: obwieszczenie PMO o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zmiany decyzji Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.6131.535.2022.DS
Osoba, która wytworzyła informację: Mariusz Dużyński
Osoba, która udostępnia informację: Mariusz Dużyński
Data wytworzenia informacji: 14.03.2023 15:21:02
Data udostępnienia informacji: 14.03.2023 15:27:59
Data ostatniej aktualizacji: 14.03.2023 15:21:02
Rejestr zmian