Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Prezydium Rady Miasta Opola

Przewodniczący Rady Miasta Opola: Łukasz Sowada

Wiceprzewodniczący Rady Miasta: Opola: Sławomir Batko

Wiceprzewodnicząca Rady Miasta: Opola: Barbara Kamińska

Wiceprzewodniczący Rady Miasta: Opola: Przemysław Pytlik


Organizacyjno - techniczną obsługą prac Rady Miasta oraz Klubów i Komisji zajmuje się

Biuro Rady Miasta Opola
ul. Rynek 1 A, 45-015 Opole
II piętro, pokój 
tel. 77 45 11 892
e-mail: urzad@um.opole.pl


Rada wybiera ze swego grona przewodniczącego i trzech wiceprzewodniczących Rady. Wyboru przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady dokonuje się w trybie określonym ustawą z nieograniczonej liczby kandydatów zgłoszonych przez radnych, jednak kandydatura musi być uzasadniona, a kandydat musi wyrazić zgodę.

Do zadań przewodniczącego Rady w zakresie organizacji pracy Rady należy w szczególności:

1. organizowanie sesji Rady, w szczególności zapewnienie prawidłowego przebiegu procedury podejmo­wania uchwał i kierowanie projektów do zaopiniowania przez komisje i kluby,
2. kierowanie skarg do zbadania przez Komisję Skarg, Wniosków i Petycji,
3. udzielanie radnym pomocy w wykonywaniu mandatu,
4. działanie w zakresie ochrony praw radnego,
5. rozdzielanie zadań między radnych, gdy przepisy nie wymagają uchwały Rady,
6. nadzorowanie terminowej realizacji planu kontroli i udzielanie upoważnień członkom zespołów kontrolnych,
7. przygotowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia i nagród dla Prezydenta Miasta,
8. koordynowanie działań komisji Rady, a w szczególności:
a) udzielanie komisjom pomocy w wykonywaniu ich zadań,
b) zapewnienie powiązania planów pracy komisji z programami uchwalonymi przez Radę i planami sesji Rady,
c) nadzór nad realizacją wniosków komisji oraz wykorzystaniem ich opinii,
9. wnioskowanie do Rady o udzielenie komisji wytycznych lub dokonanie oceny pracy komisji.

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 10216
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa dokumentu: Rada Miasta
Skrócony opis:
Osoba, która wytworzyła informację: Biuro Rady Miasta
Osoba, która udostępnia informację: Biuro Rady Miasta
Data wytworzenia informacji: 23.01.2019 09:29:13
Data udostępnienia informacji: 23.01.2019 09:30:00
Data ostatniej aktualizacji: 08.07.2022 12:50:48
Rejestr zmian