Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Nr OŚR.6131.440.2023.MKA                                                                                                         Opole, dnia 25.01.2024r.  

OBWIESZCZENIE 

PREZYDENTA  MIASTA OPOLA

 

Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.) – zwanej dalej ustawą Kpa, w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.)

zawiadamiam strony postępowania,

że został zebrany materiał dowodowy w  sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie dwóch drzew usytuowanych  przy ul. Sosnkowskiego 6 przy parkingu (działka w użytkowaniu wieczystym spółdzielni nr 1317/43 obręb Gosławice), trzech drzew przy ul. Szarych Szeregów 60, 62 i 44 (działka stanowiąca współwłasność nr 1340 obręb Gosławice) drzewa przy ul. Batalionu Zośka 6 (działka stanowiąca współwłasność nr 1338 obręb Gosławice), drzewa przy ul. Szarych Szeregów 15 (działka stanowiąca współwłasność nr 1338 obręb Gosławice) oraz drzewa przy ul. Szarych Szeregów 70  (działka stanowiąca współwłasność nr 1340 obręb Gosławice), wszczętej na wniosek Spółdzielni Mieszkaniowej w Opolu  z siedzibą : 45-273 Opole, ul. Sosnkowskiego 40-42 nr W/EAIII/3240/2023 z dnia 28.08.2023r. (data wpływu do tut. Organu 04.09.2023r.), uzupełniony pismem nr W/EAIII/3832/2023 z dnia 28.09.2023r. (data wpływu do tut. Organu 13.10.2023r.)

Na zasadzie określonej w art. 10 § 1 ustawy Kpa strony postępowania administracyjnego mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji mają możliwość wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W związku z powyższym informuję o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym w ww. sprawie i wniesienia uwag w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia.  Dokumentacja znajduje się do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Opola, Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Pl. Wolności 7-8, pok. 316, w godzinach pracy urzędu.  Uwagi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu  lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną  skrzynkę podawczą Urzędu Miasta Opola.  

Jednocześnie informuję, że przedmiotowa sprawa nie może zostać zakończona (wydana decyzja administracyjna) w terminie przewidzianym w art. 35 ustawy Kpa, z powodu  zapewnienia stronom możliwości zapoznania się z materiałem dowodowym i wniesienia uwag. Mając powyższe na uwadze zachodzi potrzeba określenia nowego terminu rozpatrzenia sprawy, który tut. Organ wyznacza do dnia 29.02.2024r., zgodnie z art. 36 § 1 ustawy Kpa, który stanowi, że o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić stronę, podając przyczyny zwłoki wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Zgodnie z art. 37 § 1 Kpa stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

W powyższej sprawie liczba stron przekracza 20, a więc zgodnie z art. 83a ust. 7 ustawy o ochronie przyrody oraz art. 49 ustawy Kpa – zawiadomienie zostaje podane do publicznej wiadomości w dniu 25.01.2024r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola przy Pl. Wolności 7-8.    

Zgodnie z art. 49 ustawy Kpa, doręczenie uznaje się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia  niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 09.02.2024r.

            W przypadku niewniesienia  uwag i nowych dowodów w wyznaczonym terminie, tut. Organ udzieli zezwolenia na usunięcie w terminie do dnia 31.12.2024r. (ustalony nowy termin, z uwagi na upływ terminu wskazanego we wniosku), sześciu drzew oznaczonych w wykazie nr 1, 2, 3, 5, 6 i 8 i uzależni zezwolenie od wykonania do dnia 31.12.2024r., nasadzeń zastępczych siedmiu drzew o obwodach pni min. 12 cm, mierzonych na wysokości 100 cm, według przedłożonego projektu planu nasadzeń oraz odmówi udzielenia zezwolenia na usunięcie dwóch drzew oznaczonych nr 4 i 7.    

z up. Prezydenta Miasta

                   Marzena Kasprzak

                   Główny Specjalista

w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa 

 

 

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 38
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie nr OŚR.6131.440.2023.MKA o mozliwości zapoznania sie z materiałem dowodowym w sprawie zezwolenia na usunięcie drzew z terenów admiistrowanych przez Administrację Osiedla nr III
Osoba, która wytworzyła informację: Marzena Kasprzak
Osoba, która udostępnia informację: Marzena Kasprzak
Data wytworzenia informacji: 25.01.2024 14:10:05
Data udostępnienia informacji: 25.01.2024 14:18:11
Data ostatniej aktualizacji: 25.01.2024 14:10:05
Rejestr zmian