Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Opole, dn. 29.07.2024 r.

OŚR.6131.421.2024.JD

 

OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

o wszczęciu postępowania administracyjnego i przeprowadzeniu dowodu z oględzin drzew

 

Działając zgodnie z art. 49, 49a i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) – cyt. dalej jako k.p.a., w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 ze zm.)

 

zawiadamiam strony postępowania,

 

że w dniu 25.07.2024 r. na wniosek Opolskiej Spółdzielni Mieszkaniowej „Przyszłość” z siedzibą w Opolu przy ul. Katowickiej 23, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie 2 szt. drzew  (Grusza i Bez czarny) , rosnących na działce ewidencyjnej nr 543/15, am. 12, obręb Zakrzów na terenie nieruchomości przy ul. Chabrów 101-141. Wniosek wraz z dokumentacją znajduje się do wglądu w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, pl. Wolności 7-8, pok. 316, w godz. pracy Urzędu, tj. poniedziałek - środa 7.30-15.30, czwartek 7.30-17.00, piątek 7.30-14.00.

 

Z uwagi na powyższe, na podstawie art. 79 § 1 oraz w związku z  art. 85 ust. 1 k.p.a. zawiadamiam, że 
w dniu 21.08.2024 r. w godz. 1000 – 1400  na ww. nieruchomości odbędą się oględziny drzew, wnioskowanych do usunięcia.

 

Stosownie do art. 10 § 1 k.p.a. strony postępowania mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz zgodnie art. 79 § 2 k.p.a. mają prawo brać udział w przeprowadzeniu dowodu, mogą zadawać pytania świadkom, biegłym i stronom oraz składać wyjaśnienia.

 

Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 k.p.a. zawiadamiam, że wniosek w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie ww. drzew nie może zostać załatwiony w terminie określonym w art. 35 k.p.a.. Przyczyną zwłoki jest konieczność przeprowadzenia oględzin drzew oraz zachowanie terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu poprzez obwieszczenie, zgodnie z art. 49 k.p.a. wskazuje się nowy termin rozpatrzenia sprawy do dnia 30.09.2024 r.

Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

Niniejsze obwieszczenie zostaje publicznie ogłoszone w dniu 29.07.2024 r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Organu.

 

Zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 13.08.2024 r. 

 

 

z up. Prezydenta Miasta
Edyta Madej
Kierownik Referatu Ochrony Zasobów

Naturalnych i Edukacji Ekologicznej

W Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 82
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: Obwieszczenie PMO o wszczęciu postępowania administracyjnego i przeprowadzeniu dowodu z oględzin drzew_dot. Spółdzielni Mieszkaniowej "Przyszłość"_ul. Chabrów 101-141
Osoba, która wytworzyła informację: Justyna Dendera
Osoba, która udostępnia informację: Justyna Dendera
Data wytworzenia informacji: 29.07.2024 09:07:56
Data udostępnienia informacji: 29.07.2024 09:19:49
Data ostatniej aktualizacji: 29.07.2024 09:19:10
Rejestr zmian