Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Opole, dn. 18.08.2025 r.
OŚR.6131.431.2025.EM
OBWIESZCZENIE
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
o wszczęciu postępowania administracyjnego i przeprowadzeniu dowodu z oględzin drzewa
Działając zgodnie z art. 49, 49a i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.) – cyt. dalej jako k.p.a., w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1478 ze zm.)
zawiadamiam strony postępowania,
że w dniu 13.08.2025 r. na wniosek nr W/EAIV/3041/2025 Spółdzielni Mieszkaniowej w Opolu z siedzibą w Opolu przy ul. K. Sosnkowskiego 40-42, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie 1 szt. drzewa gat. żywotnik, rosnącego na działce ewidencyjnej nr 171, obręb Kolonia Gosławicka, na terenie nieruchomości przy ul. Rzeszowskiej 8 w Opolu. Wniosek wraz z dokumentacją znajduje się do wglądu w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, pl. Wolności 7-8, pok. 316, w godz. pracy Urzędu, tj. poniedziałek - środa 7.30-15.30, czwartek 7.30-17.00, piątek 7.30-14.00.
Z uwagi na powyższe, na podstawie art. 79 § 1 oraz w związku z art. 85 ust. 1 k.p.a. zawiadamiam, że
w dniu 15.09.2025 r. w godz. 1100 – 1300 na ww. nieruchomości odbędą się oględziny drzewa, wnioskowanego do usunięcia.
Stosownie do art. 10 § 1 k.p.a. strony postępowania mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania oraz zgodnie art. 79 § 2 k.p.a. mają prawo brać udział w przeprowadzeniu dowodu, mogą zadawać pytania świadkom, biegłym i stronom oraz składać wyjaśnienia.
Jednocześnie na podstawie art. 36 § 1 k.p.a. zawiadamiam, że wniosek w sprawie udzielenia zezwolenia na usunięcie ww. drzewa nie może zostać załatwiony w terminie określonym w art. 35 k.p.a.. Przyczyną zwłoki jest konieczność przeprowadzenia oględzin drzewa oraz zachowanie terminów, wynikających z zawiadamiania stron postępowania o decyzjach i innych czynnościach organu poprzez obwieszczenie, zgodnie z art. 49 k.p.a. wskazuje się nowy termin rozpatrzenia sprawy do dnia 31.10.2025 r.
Zgodnie z art. 37 § 1 k.p.a., stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
Niniejsze obwieszczenie zostaje publicznie ogłoszone w dniu 18.08.2025 r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Organu.
Zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 02.09.2025 r.
Z up.Prezydenta Miasta
Edyta Madej
Kierownik Referatu Ochrony
Zasobów Naturalnych
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje | |
---|---|
Ilość odwiedzin: | 33 |
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Opola |
Nazwa: | Obwieszczenie Prezydenta Miasta Opoola o wszczęciu postępowania administracyjnego i przeprowadzeniu dowodu z ogledzin drzewa przy ul. Reszowskiej 8 |
Osoba, która wytworzyła informację: | Edyta Madej |
Osoba, która udostępnia informację: | Edyta Madej |
Data wytworzenia informacji: | 18.08.2025 14:59:48 |
Data udostępnienia informacji: | 18.08.2025 15:04:26 |
Data ostatniej aktualizacji: | 18.08.2025 14:59:48 |
Rejestr zmian |