Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

OSR.6131.362.2025.DS                                                                                   Opole, dnia 24.09.2025r.

 

OBWIESZCZENIE

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

 

Na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 572 ze zm.) – zwanej dalej ustawą Kpa, w związku z art. 83a ust. 7 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t. j. Dz. U. z 2024r. poz. 1478 ze zm.)

zawiadamiam

o zakończeniu postępowania dowodowego, niezbędnego do wydania decyzji administracyjnej
oraz o możliwości zapoznania się z zebranym materiałem dowodowym, w ramach prowadzonego postępowania administracyjnego w sprawie wydania zezwolenia na usunięcie 5 szt. drzew, rosnących
na działce nr 680, obręb Szczepanowice w Opolu (przed przenumerowaniem dz. nr 36/5, k.m. 34, obręb Szczepanowice), w związku z wnioskiem 03.07.2025r. (data wpływu do tut. Organu 03.07.2025r.) Opolskiej Spółdzielni Mieszkaniowej „Przyszłość” z siedzibą w Opolu przy
ul. Katowickiej 23.

Ponadto, informuję, że stronami postępowania są podmioty oraz mieszkańcy nieruchomości oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 680, obręb Szczepanowice (przed przenumerowaniem dz. nr 36/5, k.m. 34, obręb Szczepanowice), przy ul. Dambonia 27-141 w Opolu, posiadający udział we własności przedmiotowej nieruchomości.

Stosownie do art. 10 § 1 oraz art. 79 § 2 KPA, strona ma prawo brać udział
w przeprowadzeniu dowodu, może zadawać pytania świadkom, biegłym i stronom oraz składać wyjaśnienia. Ponadto strona w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji, ma możliwość wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. Dokumentacja znajduje się do wglądu w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola przy Placu Wolności 7-8, pok. 325, w godz. pracy Urzędu, tj. poniedziałek-środa 7.30-15.30, czwartek 7.30-17.00, piątek 7.30-14.00.

Jednocześnie informuję, że w związku z tym, że organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić wypowiedzenie się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, informuję że niniejsze postępowanie nie może zostać rozpatrzone w terminie przewidzianym w art. 35 ustawy Kpa, tj. w ciągu miesiąca.

Mając powyższe na uwadze, zachodzi potrzeba określenia nowego terminu rozpatrzenia sprawy, który tut. Organ wyznacza do dnia 31.10.2025r., zgodnie z art. 36 § 1 Kpa, który stanowi, że o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić stronę, podając przyczyny zwłoki wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 37 § 1 Kpa stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:

1) nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność);

2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

W przypadku niewniesienia nowych uwag i dowodów w wyznaczonym terminie, tut. Organ wyda decyzję odmawiającą wydania zezwolenia na usunięcie wnioskowanych 5 szt. drzew, rosnących na dz. nr 680, obręb Szczepanowice w Opolu z powodu ich dobrego stanu zdrowotnego oraz nie potwierdzenia stwarzanego zagrożenia dla bezpieczeństwa mienia.

 

Niniejsze obwieszczenie zostaje publicznie ogłoszone w dniu 25.09.2025r. poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie www.bip.um.opole oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Opola,  Pl. Wolności 7-8.

Zawiadomienie stron postępowania uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia, czyli z dniem 10.10.2025r. 

                                                                                                                    

z up. Prezydenta Miasta
Edyta Madej
Kierownik Referatu Ochrony Zasobów

Naturalnych

W Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa

 

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 24
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa: OŚR.6131.362.2025.DS Obwieszczenie PMO o zebranym materiale dowodowym
Osoba, która wytworzyła informację: Dominika Stasica
Osoba, która udostępnia informację: Dominika Stasica
Data wytworzenia informacji: 25.09.2025 08:54:26
Data udostępnienia informacji: 25.09.2025 08:56:02
Data ostatniej aktualizacji: 25.09.2025 08:54:26
Rejestr zmian