Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Opole, 08 sierpnia 2025 r.
OŚR.6220.19.2022.MCH
ZAWIADOMIENIE
Prezydenta Miasta Opola
Na podstawie art. 10 § 1 oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572 ze zm.), zwanej dalej ustawą Kpa, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024r. poz. 1112 ze zm.), zwanej dalej ustawą OOŚ,
zawiadamiam strony postępowania
w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa farmy fotowoltaicznej Opole 2 o mocy do 10 MW zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych: 3128, 3130, 3131, 3132, 3133, 3136, 3138, 3140, 3141, 3142, 3143, 3144, 3145, 3146, 3147, 3148, 3149, 3150, obręb Nowa Wieś Królewska, Miasto Opole, powiat opolski, woj. opolskie”, prowadzonego na wniosek PGE Energia Odnawialna S.A., ul. Ogrodowa 59A, 00-876 Warszawa, o wydaniu decyzji nr OŚR.6220.19.2022.MCH z dnia 04 sierpnia 2025r., umarzającej w całości jako bezprzedmiotowe ww. postępowanie.
W związku ze stwierdzeniem obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn.: „Budowa farmy fotowoltaicznej Opole 2 o mocy do 10 MW zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych: 3128, 3130, 3131, 3132, 3133, 3136, 3138, 3140, 3141, 3142, 3143, 3144, 3145, 3146, 3147, 3148, 3149, 3150, obręb Nowa Wieś Królewska, Miasto Opole, powiat opolski, woj. opolskie”, przedmiotowe postępowanie postanowieniem nr OŚR.6220.19.2022.MCH z dnia 20.07.2022r. zostało zawieszone do czasu przedłożenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
W związku z faktem, iż w terminie 3 lat od dnia zawieszenia postępowania, strona nie złożyła raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie z art. 63 ust. 5a ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [Dz.U. 2024r. poz. 1112 ze zm.], żądanie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach uważa się za wycofane.
Mając na uwadze powyższe, informuję o prawie do czynnego udziału stron postępowania, na każdym jego etapie (również po jego zakończeniu), możliwości wglądu w akta prowadzonej sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów (w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu) oraz wypowiedzenia się, co do zebranych materiałów, dowodów i zgłoszonych żądań (art. 73 ustawy Kpa).
Stronami przedmiotowego postępowania są wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości zlokalizowanych na obszarze położonym w odległości 100 m od granicy terenu lokalizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.
Informuję jednocześnie strony postępowania, iż od ww. decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Opola, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od daty skutecznego dokonania niniejszego zawiadomienia, tj. do dnia 05 września 2025r. (włącznie).
Ww. termin wyznaczony został jako 28 dni od daty niniejszego zawiadomienia, co stanowi: 14 dni na skuteczne dokonanie się niniejszego zawiadomienia, czyli skuteczne przekazanie stronom informacji o wydanej decyzji (zgodnie z art.49 §2 ustawą Kpa) oraz kolejne 14 dni na wniesienie przez stronę odwołania od wydanej decyzji (zgodnie z art. 129 §2 ustawą Kpa).
Jednocześnie informuje się, że wydana decyzja oraz dokumentacja sprawy znajduje się w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, pok. 320; tel. 77 45 11 876. W celu zapoznania się z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy, prosi się o kontakt telefoniczny (tel. 77 45 11 876), mailowy (e-mail: osr@um.opole.pl) lub za pośrednictwem platformy PeUP i ePUAP.
z up. Prezydenta Miasta
Małgorzata Widuto
Z-ca Naczelnika Wydziału
Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Data wywieszenia: 08.08.2025 r.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje | |
---|---|
Ilość odwiedzin: | 17 |
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Opola |
Nazwa dokumentu: | Zawiadomiene stron o umorzeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa farmy fotowoltaicznej Opole 2 o mocy do 10 MW zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych: 3128, 3130, 3131, 3132, 3133, 3136, 3138, 3140, 3141, 3142, 3143, 3144, 3145, 3146, 3147, 3148, 3149, 3150, obręb Nowa Wieś Królewska, Miasto Opole, powiat opolski, woj. opolskie”. |
Skrócony opis: | Zawiadomienie stron o umorzeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa farmy fotowoltaicznej Opole 2 o mocy do 10 MW zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych: 3128, 3130, 3131, 3132, 3133, 3136, 3138, 3140, 3141, 3142, 3143, 3144, 3145, 3146, 3147, 3148, 3149, 3150, obręb Nowa Wieś Królewska, Miasto Opole, powiat opolski, woj. opolskie”. |
Osoba, która wytworzyła informację: | Magdalena Chabraszewska |
Osoba, która udostępnia informację: | Magdalena Chabraszewska |
Data wytworzenia informacji: | 08.08.2025 08:17:55 |
Data udostępnienia informacji: | 08.08.2025 08:26:54 |
Data ostatniej aktualizacji: | 08.08.2025 08:26:40 |
Rejestr zmian |