Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Prezydent Miasta Opola

ul. Rynek 1A

45-015 Opole

Opole, 3.11.2025 r.

OŚR.6220.53.2025.AS

OBWIESZCZENIE

Prezydenta Miasta Opola 

Na podstawie art. 9, 10 § 1, 36 § 1 i 2, art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.), zwanej dalej k.p.a., w związku z art. 64 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 oraz 74 ust. 3 i 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), zwanej dalej u.o.o.ś., zawiadamiam strony postępowania o wszczęciu postępowania administracyjnego, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa istniejącego budynku w celu jego adaptacji dla sformułowania działu lakierni zlokalizowana w miejscowości Opole na terenie działki nr ewid. 1358/2 obręb Zakrzów”, prowadzonego na wniosek z dnia 9.09.2025 r. (uzupełniony przy piśmie z dnia 21.10.2025 r., data wpływu do tut. organu 27.10.2025 r.) Bus-Service sp. z o.o., ul. Działkowa 6, 45-144 Opole (działającej przez pełnomocnika), a także o:

§  wezwaniu, znak: OŚR.6220.53.2025.AS z 29.09.2025 r., pełnomocnika wnioskodawcy do uzupełnienia braków formalnych ww. wniosku;

§  wpływie uzupełnienia wniosku (pismo dnia 21.10.2025 r.);

§  przekazaniu wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wraz z niezbędnymi załącznikami, do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opolu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Opolu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, w celu uzyskania opinii co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i ewentualnego zakresu raportu;

§  braku możliwości załatwienia sprawy w terminie wskazanym w art. 35 § 3 k.p.a. (sprawa szczególnie skomplikowana), ze względu na konieczność uzyskania opinii co do obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko od organów współdziałających w niniejszej sprawie.

Nowy termin załatwienia sprawy ustala się do dnia 3.01.2026 r.

Ostateczny termin wydania decyzji, obecnie, nie jest możliwy do dokładnego określenia;

§  prawie do czynnego udziału w każdym stadium postępowania (również po jego zakończeniu), możliwości wglądu w akta prowadzonej sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów (w lokalu organu administracji publicznej w obecności pracownika tego organu) oraz wypowiedzenia się, co do zebranych materiałów, dowodów i zgłoszonych żądań (art. 73 k.p.a.).

Stronami postępowania w przedmiotowej sprawie oprócz wnioskodawcy są podmioty, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości (własność, współwłasność, użytkowanie, służebność, zastaw, hipoteka, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, użytkowanie wieczyste), znajdujące się w zasięgu 100 m od granic terenu planowanego przedsięwzięcia, tj. w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę.

Zgodnie z art. 74 ust. 3a u.o.o.ś. liczba stron przedmiotowego postępowania przekracza 10, w związku
z tym, na podstawie art. 74 ust. 3 u.o.o.ś. ma zastosowanie art. 49 k.p.a.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne jego obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej (zgodnie z art. 49 § 2 k.p.a.).

Z dokumentacją w przedmiotowej sprawie, zainteresowane strony, mogą zapoznać się w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola (tel. 77 45 11 819, adres e-mail: anna.sydor@um.opole.pl, osr@um.opole.pl).

 

Data publicznego ogłoszenia: 6.11.2025 r.

 

Zgodnie z art. 35 § 3 i 5, art. 36 § 1 i 2, art. 37 § 1 - 6 i art. 49 § 1 i § 2 k.p.a.:

-       załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania;

-       do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynność, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu;

-       o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia; ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu;

-       stronie postępowania służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:

·         nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczególnych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność),

·         postępowanie jest prowadzone dłużej niż, jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).

Ponaglenie winno zawierać uzasadnienie. Wnosi się je do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie;

-       w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny;

-       jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej;

-       dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej wskazuje się w treści tego obwieszczenia, ogłoszenia lub w Biuletynie Informacji Publicznej. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

Klauzula informacyjna w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), informuję, że: 

Administrator danych 

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Opola z siedzibą przy ul. Rynek 1a 45-015 Opole,

Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres mailowy urzad@um.opole.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

Inspektor ochrony danych  

Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych w szczególności w zakresie korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem poprzez adres mailowy iod@um.opole.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania 

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO w związku z koniecznością przeprowadzenia postępowania w niniejszej sprawie.

Odbiorcy danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane do organów publicznych i urzędów państwowych, lub innych podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa, lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia sprawy i okres archiwizacji akt tej sprawy.

Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania.

Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. 

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. 

Konsekwencje niepodania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości kierowania do Pani/Pana korespondencji i prowadzenia postępowania administracyjnego itp.

 

Otrzymują:

1.     Pełnomocnik.

2.     Pozostałe strony postępowania, zgodnie z wykazem stron umieszczonym w aktach sprawy, poprzez obwieszczenie zamieszczone na stronie BIP UM Opole (https://www.bip.um.opole.pl/miasto-opole,42_522) oraz na tablicy ogłoszeń znajdującej się w budynku Urzędu Miasta Opola, przy Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa.

3.     aa.

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 8
Podmiot udostępniający: Urząd Miasta Opola
Nazwa dokumentu: Obwieszczenie - zawiadomienie stron o wszczęciu postępowania administracyjnego, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa istniejącego budynku w celu jego adaptacji dla sformułowania działu lakierni zlokalizowana w miejscowości Opole na terenie działki nr ewid. 1358/2 obręb Zakrzów”, prowadzonego na wniosek Bus-Service sp. z o.o., ul. Działkowa 6, 45-144 Opole.
Skrócony opis: Prezydent Miasta Opola zawiadomienia strony o wszczęciu postępowania administracyjnego, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa istniejącego budynku w celu jego adaptacji dla (Bus-Service sp. z o.o., ul. Działkowa 6, 45-144 Opole) oraz o wystąpieniu do organów opiniujących, w tym o przedłużeniu terminu r.załatwienia sprawy do 3.01.2025.
Osoba, która wytworzyła informację: Anna Sydor
Osoba, która udostępnia informację: Anna Sydor
Data wytworzenia informacji: 06.11.2025 09:48:40
Data udostępnienia informacji: 06.11.2025 09:54:44
Data ostatniej aktualizacji: 06.11.2025 09:54:49
Rejestr zmian